طرز تهیه گردو پلو با مرغ  ناب ایرونی

طرز تهیه گردو پلو با مرغ ناب ایرونی

۱۴۰۲-۰۸-۰۱

طرز تهیه گردو پلو:

مواد لازم برای تهیه گردو پلو :

  • برنج : ۴ پیمانه
  • گردو : ۲۵ عدد
  • روغن سرخ کردنی : به میزان لازم
  • پیاز : ۲ عدد
  • زرشک : نصف پیمانه :
  • سینه مرغ : ۲ عدد
  • نمک ، فلفل ، زردچوبه : مقدار لازم
  • پودر دارچین : به مقدار لازم
  • زعفران دم کرده : به مقدار لازم
  • نان لواش : ۱ تکه
  • شکر : به میزان لازم ۳
  • کشمش : به میزان لازم

گردو پلو

مرحله اول تهیه گردو پلو با مرغ

این یک نوع غذای مقوی و بسیار خوشمزه هست که به خاطر استفاده از گردو و مرغی که در این غذا شده بسیار مفیده و برای روزهای سرد خیلی مناسبه چون گردو انرژی بدن رو بالا میبرد و باعث گرما می شود . همچین به دلیل فسفر موجود در گردو باعث فعالیت مغز می شود .

پیشنهاد می کنم حتما یه بار امتحان کنید بسیار خوشمزه و دلچسب می باشد .

اول از همه میریم سراغ مرغ و خوب میشوریمش و اگر چربی اضافی داره ازش جدا می کنیم و میذاریم کنار .

سپس یکی از پیازها را برمی داریم و پوست آن را می گیریم و میشوریم وبه صورت نگینی اما درشت خرد کرده و کنار می گذاریم .

حالا یه قابلمه برمی داریم و سینه مرغ ها و پیازی که خرد کردیم می ریزیم داخلش سپس کمی اب اضافه می کنیم  و میذاریم روی حرارت و کمی نمک و زردچوبه به آن اضافه می کنیم سپس در قابلمه رو میبندیم تا مرغ بپزه .

تا مرغ ها داره میپزه میریم سراغ گردو ها . گردوهای چیده شده از نهال گردو را می شکنیم و پوستشو می گیریم سپس آن ها را خرد می کنیم . نه زیاد درشت خرد می کنیم نه خیلی ریز که له بشه و موقع خوردن زیر دندون بیاد تا مزه آن بیشتر پخش بشه . وقتی گردوها را خرد کردیم می ریزیم داخل یه ظرف و می ذاریم کنار .

سپس پیاز دوم رو بر میداریم و پوست می کنیم و میشوریم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم چون می خواهیم به صورت پیاز داغ بشه که داخل غذا ازش استفاده کنیم . و پس از خرد کردن می ذاریم کنار .

حالا نوبت زرشک ها است . اول آن ها را خوب پاک می کنیم تا اگه خس ک خاشاکی داره ازش بگیریم . و بعد میشوریم و میذاریم کمی خیس بخوره و بعد ابکشش می کنیم و کنار میذاریم .

گردو پلو

مرحله دوم تهیه گردو پلو با مرغ:

حالا سینه مرغ را به یه چنگال تست می کنیم که ببینیم پخته یا نه . اگه پخته بود از قابلمه در میاریم و میذاریم کنار تا کمی خنک بشه . بعد از اینکه خنک شد آن ها را ریش ریش می کنیم اما نه خیلی نازک و بعد میذاریم کنار .

حالا یه ماهیتابه برمیداریم و داخلش روغن میریزیم وقتی داغ شد پیاز هایی که به صورت خلالی از قبل خرد کرده بودیم میریزیم داخلش و شروع می کنیم به تفت دادن . همین که سبک شد کمی زردچوبه به آن اضافه می کنیم و مجدد تفت میدیم . هنگامی که پیازها داشتند طلایی میشدند مرغ ها را اضافه نموده و خوب مواد را با هم مخلوط می کنیم تا مرغ ها سرخ شوند .

بعد از اینکه مرغ ها سرخ شدتد سپس گردوهای خرد شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم و بعد نمک و فلفل و رو به همراه دارچین اضافه می کنیم و خوب هم میزنیم . در آخر زعفران دم کرده را اضفه میکنیم حدود ۱۰ دقیقه تفت می دهیم سپس از روی حرارت بر میداریم .

مرحله سوم تهیه گردو پلو با مرغ:

در این مرحله میریم سراغ برنجمون . اول خوب پاک کرده و میشوریمش چون قراره آبکش کنیم از چند ساعت قبل با نمک زیاد خیسش می کنیم . سپس میریم سراغش و میشوریمش تا نمک اضافیش بره . در ادامه یه قابلمه رو پرآب می کنبم و میذاریم رو حرارت تا آبش به جوش بیاد . وقتی جوشید برنج رو میریزیم داخلش تا چند قل بزنه و بجوشه . سپس ان را ابکش می کنیم  .

حالا قابلمه رو برمیداریم و یک تکه نان لواش به عنوان ته دیگ میذاریم ته قابلمه . سپس نصفی از برنج را میریزیم داخل قابلمه .  سپس مخلوط مرغ گردو را روی ان میریزیم و خوب پخش می کنیم و کمی از مواد را نگه دار میداریم . بعد کمی اب و روغن میدیم و روی برنج و میذاریم رو حرارت تا دم بکشه بعد از ۴۵ دقیقه برنج آماده است .

قبل از کشیدن برنج یه قابلمه کوچک برمیداریم و با کمی روغن زرشک ها را تفت میدیم . سپس کمی زعفران دم کرده و شکر اضافه می کنیم  و با هم سرخ می کنیم تا کمی از ترشی زرشک کم بشه . در ادامه کشمش ها را جدا تفت می دهیم برای تزیین روی غذا .

حالا گردو پلو رو میکشیم و بقیه مواد رو میریزیم روی برنج . و با زرشک و کشمش های سرخ کرده آن را تزیین می کنیم .

حالا غذای ما اماده است . نوش جان

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران