علت ریختن نمک پای درخت گردو چیست؟(برسی تاثیر نمک)

علت ریختن نمک پای درخت گردو چیست؟(برسی تاثیر نمک)

۱۴۰۲-۰۸-۰۸

تاثیر ریختن نمک برای درخت گردو :

سوال اینجاست که بسیاری از افراد می خواهند بدانند که نمک ریختن پای درخت گردو؛ موثر است یا خیر؟ خب می توان گفت که این کار احتمالا باعث می شود خاک مغذی شود و اما باید ابتدا خاک مورد نظر را کاملا مورد بررسی قرار داد.

درخت گردو به دلیل داشتن میوه یا همان دانه آن دارای ارزش خاصی است مخصوصا اینکه مواد مغذی که در دانه وجود دارد اهمیت درخت گردو را بالاتر برده است و همه باغداران گردو تمایل دارند هر آنچه که باعث می شود بار دهی این نوع درخت مناسب تر شود را بدانند و بکار بگیرند. علت ریختن نمک پای درخت گردو ؛ را در این مقاله به خوبی برسی می نماییم لطفا تا انتهای این متن همراه ما باشید.

ریختن نمک پای درخت گردو چه تاثیری بر درخت دارد:

از قدیم الایام چه کشاورزان و یا باغدارانی که می خواستند کرم های درون خاک را از بین ببرند و یا اینکه مغز گردوی تردتری را می خواستند این کار را انجام می دادند و درون خاک یا همان پای درخت گردو نمک می ریختند تا درخت پربارتر شود و ان هم به این دلیل که حیوانات کوچک درون خاک را از بین ببرد.

اما به نظر می رسد این باوری است کاملا اشتباه، البته ممکن است نمک به خاک گردو برای از بین بردن برخی از این حیوانات کوچک کمک کند اما باعث باروری بیشتر درخت یا نهال گردو نمی شود. حتی اگر به مقدار زیادی استفاده شود هیچ گونه تاثیری که نخواهد داشت ممکن است به درخت ضرر زیادی بزند.

فواید نمک ریختن پای درخت گردو :

در سالهای اخیر با کمبود آب شاهد مشکلات زیادی در زمینه مشکلات نمک در باغات گردو بوده ایم. گفته می شود که گردو نسبت به نمک حساس است و اگر سطح نمک خیلی زیاد باشد بر روی عملکرد و کیفیت آن می تواند تأثیر منفی بگذارد. قبل از کاشت گردو ، بهتر است سطح نمک را هم در خاک و هم در آب ارزیابی کنید. اگر شوری خاک شما کمتر از ۱.۵ dS / m دسی متر و آب آبیاری شما کمتر از ۱.۱ دسی متر باشد ، نمک تولید گردو را محدود نمی کند.

علائم ریختن نمک بیش از حد نشان می دهد که باعث کاهش رشد شاخه و اندازه مغز گردو می شود ، افزایش آفتاب سوختگی و خرد شدن هسته و تنش آبی به شکل  آشکار در درخت گردو دیده می شود به نظر می رسد خاک باید آب کافی داشته باشد. ممکن است در نوک و در امتداد لبه های برگ ها سوختگی مشاهده کنید. اگر مشکوک به این هستید که نمک را زیاد مورد استفاده قرار داده اید ، یک نمونه برگ را در ماه تیر جمع آوری کرده و برای تجزیه و تحلیل نمک به آزمایشگاه ارسال کنید.

علاوه بر کل بار نمک ، عناصر / یونهای خاصی نیز وجود دارند که می توانند در خاک جمع شده و با افزایش بیش از حد سطح باعث ایجاد مشکل شوند که به طور معمول این عناصر کلرید (Cl) و سدیم (Na) هستند. آنها در بافتهای چوبی جمع می شوند و در نهایت به داخل برگها منتقل می شوند و باعث سوختگی حاشیه ای واضح در برگهای مسن می شوند و گاهی اوقات در شرایط شدید منجر به مرگ می شوند. تجمع سمی این عناصر می تواند تولید هورمون های گیاهی را کاهش داده و باعث مشکلات در مغز گردو شود.

سنگ نمک برای درخت گردو

راه های کنترل نمک در درخت گردو:

یکی از راه های ریختن نمک پای درخت گردو ، مدیریت دقیق آبیاری است. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی آب با کیفیت خوب و مساوی با میزان تبخیر و تعرق درخت (ET) در طول فصل استفاده کنید ، به علاوه حدود ۱۵٪ برای شستن نمک های زیر منطقه ریشه اب در نظر بگیرید.

روش دیگر برای کاهش احتمال بروز نمک ، کاشت روی پایه ای است که تحمل بیشتری نسبت به نمک دارد. چند سال پیش این فرصت را داشتم که میزان تحمل نسبی پایه های درختچه سیاه ، پارادوکس و انگلیسی در یک باغ جوان چاندلر را ارزیابی کنم. این باغ با سه پایه مرتب شده به طور پی در پی در ردیف های مشخص کاشته شده بود. در سال چهارم ، علائم سوختگی ناشی از نمک پس از تغییر در منبع آب آبیاری ، که شامل مقداری آب چاه بی کیفیت بود ، روی شاخ و برگهای قدیمی ظاهر شد.

نتایج نمونه برگ ها در هنگام استفاده از خواص نمک برای درخت گردو:

هنگامی که غلظت نمک در بالاترین سطح بود ، نمونه های مقایسه ای برگ در ماه شهریور جمع آوری شد. سطح بافت زیاد جالب به نظر نمی رسید. درختان روی پایه گردوی انگلیسی بیشترین حساسیت به محلول نمک را داشتند و همچنین بیشترین غلظت را از هر سه یون سمی (B ، Cl و Na) در بافت برگ وجود داشت. درختان روی پایه گردوی سیاه که علامت دار بودند و کمترین تجمع یون های سمی را داشتند. درختان روی پایه ترکیبی پارادوکس دارای علائم متوسط و سطح بافت بودند.

درخت گردو از انواع درختی است که سریع رشد می کند و سایبان های گسترده ای به عرض ۱۸ متر و ارتفاع ۳۰ متر خواهد داشت. یک نوع درخت است که برای رشد خوب نیاز به آفتاب کامل دارد و در صورتی که برخی از منابع مورد نیاز درخت مانند تاثیر نمک بر درخت گردو ؛کم یا زیاد باشد به درخت گردو آسیب زیادی می رساند.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران