مزایای خرید نهال گردو پیوندی از پایه بذری چیست ؟ (برسی کامل)

مزایای خرید نهال گردو پیوندی از پایه بذری چیست ؟ (برسی کامل)

۱۴۰۲-۰۸-۰۸

مزایای خرید نهال گردو پیوندی از پایه بذری:

نهال های گردو به ۲ دسته کلی تقسیم می شوند (پایه بذری و پایه پیوندی) و هرکدام می توانند تنها در یک موقعیت به حداکثر باردهی برسند و جواب گوی خواسته شما باشند. تجربه ی حاصل از فروش های هرساله این نتیجه را دربر داشته که بتوانیم بگوییم نهال های گردو پایه پیوندی جزو پرفروش ترین ها هستند و طرفداران زیادی دارند.

در این مقاله قصد داریم با توضیح دادن شرایط و ویژگی های هر کدام از نهال های گردو و بررسی تفاوت های هر ۲ نهال گردو پیوندی و بذری، همچنین با معرفی ارقام نهال گردو پایه پیوندی و پایه بذری شما را به درست ترین جواب ممکن جهت کاشت گردو در شهر خودتان برسانیم. امیدواریم با خواندن این مقاله پاسخ بسیاری از سوال هایتان را دریافت کنید. چرا که عدم آگاهی از پایه های نهال گردو می تواند نتیجه ی مخربی را برای باغ شما به همراه داشته باشد.

نهال گردو پیوندی چیست:

نهال های گردویی که از طریق پیوند زدن، مرحله ی کاشت و رشد خود را آغاز می کنند نهال گردو پایه پیوندی می نامند و حاصل تغییرات ژنتیکی می باشند. نهال های گردو پایه پیوندی از چند طریق عمده و کاربردی مثل :

۱.پیوند وصله ای ۲.پیوند شکمی ۳.پیوند امگا ۴.پیوند اسکنه ۵.پیوند اسکنه علفی می توانند شروع به رشد کنند. که هر کدام از این روش های پیوند زدن در نهال های گردو دارای مراحل خاصی می باشد و تنها با در نظر گرفتن شرایط هر کدام می توانید پیوند درخت گردو را به مرحله ی رشد نزدیک سازید.

نکته ای که برای پیوند زدن نهال های گردو دارای اهمیت می باشد، این است که ابتدا نهال گردویی را انتخاب کنید که قابلیت و توانایی پیوند خوردن را داشته باشد. چرا که گوناگونی و ارقام نهال های گردو از میان ۲۸ رقم به شما این اجازه را نمی دهند که بتوانید هر نوع درخت گردو را جهت پیوند زدن انتخاب کنید. پس شناختن ارقام نهال های پیوندی گردو و همچنین بذری اهمیت پیدا می کند. ( مشاهده ی ۲۸ نهال جذاب گردو : مشاهده )

تعریف نهال گردو پایه بذری:

نهال های گردویی که به واسطه بذر کاشته می شوند را درخت گردو پایه بذری می نامند. این نهال ها در ابتدا به حفظ رطوبت خود حساس هستند چرا که اگر در ابتدای کاشت نهال گردو؛ از رطوبت کافی برخوردار نباشند ممکن است کیفیت بذرها کاهش پیدا کند و حتی قابلیت جوانه زدن نهال گردو را نیز از دست بدهند.

نکته ای که در بذرهای درخت گردو دارای اهمیت می باشد، این است که بذرها در ابتدا باید در شرایط محیطی مناسبی از لحاظ درجه آب و هوایی قرار بگیرند؛ که این عامل می تواند به روند رشد بذر گردو کمک کند. در این خصوص پیشنهاد می شود بذرهای گردو را ابتدا به مدت ۷ روز در دمای ۲۹ درجه سانتی گراد قرار دهید.

نهال گردو پیوندی یا بذری
نهال گردو پیوندی یا بذری

چند مورد از عمده ترین تفاوت های درخت گردو پیوندی و بذری چه می باشد:

در پاسخ این سوال باید به تمامی ویژگی های هر ۱ از نهال های گردو پایه پیوندی و بذری پرداخت.

  1. نهال گردو پایه پیوندی، حاصل تغییرات ژنتیکی می باشد و همین عامل باعث شده است تا درختان گردو حاصل از نهال های پیوندی، باردهی بیشتری داشته باشند. اما نهال گردو پایه بذری، باردهی زیادی نمی توانند داشته باشند.
  2. اگر نهال گردو در ابتدای کاشت و یا حتی یک درخت گردو بالغ؛ دارای ویژگی هایی باشد که بخواهید دچار تغییراتی شوند؛ با پیوند زدن نهال و درخت گردوی خود می توانید به گونه ای اصلاح شده دست یابید. درنتیجه عمل پیوند زدن به باغداران و کشاورزان این امکان را می دهد که بتوانند نهال های گردوی خود را به گونه ای اصلاح شده تبدیل کنند. و این مزیت اختصاص به نهال های پایه پیوندی دارد.
  3. در صورت پیوند زدن نهال های گردو باغداران اطمینان خاطر پیدا می کنند که باغ گردو دچار آسیب های جدی نمی گردد چون نهال ها و درختان گردو پیوندی، در زمان پرورش خود دچار تغییر جنسیت نمی شوند و این ثبات جنسیتی می تواند مزیت نهال های پیوندی باشد. اما نهال ها و درختان گردو پایه بذری، دچار تغییر جنسیت می شوند.
  4. در جواب سوال گردوی بذری بهتر است یا پیوندی ؛ اگر باردهی درختان گردو برای شما اهمیت بیشتری دارد، لازم است که از نهال های گردو پیوندی استفاده کنید چرا که این نهال های گردو اگر رسیدگی خوبی را گذرانده باشند هرساله باردهی بیشتری را نسبت به سال قبل می توانند داشته باشند. اما این باردهی در خصوص نهال های گردو پایه بذری، هرساله نمی تواند دارای افزایش باشد. چرا که نهال های گردو بذری دچار تغییر جنسیت می شوند و این عامل باعث می گردد تا ۱ سال گردوهای زیادی داشته باشید اما ۱ سال دیگر به باردهی کم تری از گردوها دست پیدا کنید.
جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران