زیر درخت گردو چه بکاریم؟ [معرفی پر سودترین گل و درخت]

زیر درخت گردو چه بکاریم؟ [معرفی پر سودترین گل و درخت]

۱۴۰۲-۰۸-۱۱

بین درخت گردو چه درختی بکاریم؟

یک افسانه بسیار رایج وجود دارد که می گوید: “هیچ چیزی در زیر درخت گردو رشد نمی کند” ، اما  این از واقعیت به دور است. اگر در حیاط یا باغ و زمین کشاورزی خود ، درخت یا نهال گردو دارید، باز هم می توانید یک باغ بسیار سرسبز داشته باشید و درختان و گیاهان دیگری را هم در کنار کاشت گردو داشته باشید .لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .

درخت گردو و ژاگلون :

درختان گردو ماده شیمیایی به نام ژاگلون تولید می کنند که برای برخی گیاهان سمی است. تمام قسمت های درخت از جمله برگها و ریشه ها ژاگلون تولید می کنند. باران مواد شیمیایی را از روی برگ ها و پوست گیاهان کوتاه تر که در زیر آنها ژاگلون رشد می کند، شستشو می دهد. وقتی ریشه گیاهان دیگر نزدیک ریشه درخت گردو رشد می کنند ، با ژوگلون نیز تماس پیدا می کنند. گیاهان نمی توانند از این ماده شیمیایی فرار کنند.

هنگامی که ژاگلون با گیاهان دیگر تماس می گیرد باعث رشد کندتر آنها می شود. برگها به خصوص در شرایط خشک گرم زرد و پژمرده می شوند. در موارد شدید ، گیاه طی چند سال به سرعت یا به آرامی می میرد. پژمردگی ناشی از ژاگلون به دلیل تنش آبی علائم مشابهی ایجاد می کند.

کمبود آب منجر به پژمردگی آهسته می شود که اگر پژمردگی خیلی شدید نباشد ، قابل برگشت است. پژمردگی ناشی از ژاگلون اغلب با سرعت بیشتری اتفاق می افتد ، حداقل در مراحل پیشرفته درخت قابل آبیاری نیست و بخشی از گیاه را تحت تأثیر قرار می دهد.

پرورش گیاهان در جواب سوال ، زیر درخت گردو چه بکاریم:

پرورش بیشتر گیاهان در زیر درختان گردو ؛ یک مشکل است زیرا آنها می خواهند آفتاب بیشتر برای رشد صحیح داشته باشد. یک نکته خوب در مورد درختان گردو این است که برگچه های آنها در مقایسه با چیزی مانند افرا کاملاً کوچک است و اینها شرایط نور فیلتر شده ایده آل را برای بسیاری از گیاهان دوستدار سایه وآفتاب فراهم می کنند.

گردو مانند اکثر درختان دارای سیستم ریشه ای گسترده ای است. ریشه های فعال در حال رشد را می توان دو تا سه برابر دور از تنه از خط آبیاری قطره ای یافت و از آنجا که یک درخت گردو یک درخت بزرگ است ، یک درخت ریشه دار به طور معمول داراب اندازه طبیعی است.

رشد ریشه نیز متراکم است ، آنها مقدار زیادی آب را جذب می کنند و باعث می شوند خاک زیر درخت خشک شود. این خاک خشک دلیل اصلی مشکل مردم در پرورش درخت ها است و به همین علت پاسخ سوال “زیر درخت گردو چه بکاریم ” کمی نیاز به برسی بیشتر دارد .

کشت زیر درخت گردو

ژاگلون و آللوپاتی :

آللوپاتی اصطلاح فنی است که برای توصیف وضعیتی که گیاه مواد شیمیایی تولید می کند و از رشد گیاهان دیگر جلوگیری می کند ، استفاده می شود. گردو نیز مانند هر درختی دچار این بیماری ها می شود . گیاه رایج دیگری که تمایلات آللوپاتیک را نشان می دهد خردل سیر است ، یک علف هرز مهاجم در آمریکای شمالی است که همانند درخت گردو عمل می کند. این ماده شیمیایی را به داخل خاک تزریق می کند که از جوانه زدن بذرهای دیگر جلوگیری می کند.(sid.ir)

کاهش سطح ژاگلون:

مانند تمام مواد شیمیایی ، ژوگلون نیز به دوز ان مربوط می شود. مقادیر زیاد سمی است و مقادیر کم سمی نیست. اگر سطح ژاگلون را در خاک خود کاهش دهید ، مسمومیت کمتری حتی برای گیاهان حساس خواهید داشت. از بین بردن برگ ها ، شاخه ها و دانه های افتاده کمک خواهد کرد.

همه اینها حاوی سم هستند و با حذف آنها مواد شیمیایی کمتری وارد خاک می شوند. لازم نیست این مواد آلی ارزشمند را دور بریزید. کمپوست کردن آن باعث کاهش سطح ژاگلون می شود و به سطح مطمئن می رسد. سپس می توان کمپوست را به باغ بازگرداند. دلیل این کار این است که میکروب های موجود در توده کمپوست کاملا سالم وارد خاک شود.

افزایش تعداد میکروب ها در خاک باعث کاهش سطح ژوگلون می شود. این کار را با پیروی از روش های استاندارد برای بهبود خاک انجام دهید. روی آن قدم نگذارید ، مواد آلی ، مالچ اضافه کنید و گیاهان زیادی را در زیر درخت گردو پرورش دهید. همه اینها باعث افزایش سطح آلی در خاک و کاهش تراکم می شود – همه چیزهایی که میکروب ها دوست دارند. منظور از میکروب های فعال است.

از گیاهان متحمل استفاده کنید :

کاملاً واضح است که برخی از گیاهان به ژوگلون حساس هستند ، اما اکثر آنها به هیچ وجه تحت تأثیر قرار نمی گیرند. انتخاب گیاهان مناسب تفاوت زیادی ایجاد می کند. گیاهان مربوط به :

  1. نهال شلیل
  2. نهال هلو
  3. گوجه فرنگی ،
  4. از جمله بادمجان ،
  5. سیب زمینی
  6. و گل اطلسی می تواند بهره برد .
و کاشت و پرورش زیر درختان گردو برخی دیگر از گیاهان زینتی شامل :
  1. گل بنفش ،
  2. یاس بنفش ،
  3. کلمباین ،
  4. نیلوفرها ،
  5. گل صد تومانی ،
  6. کاج موگو

و درختچه های مختلف مخروطی تحت تاثیر قرار نمی گیرند و حتی می توانند در زیر درخت گردو کاشته شوند.

ما دو عدد بزرگ درخت گردو در حال رشد داریم و در زیر یکی از آنها یک درخت آووکادو و در کنار آن یک درخت گریپ فروت در حال رشد است. درخت گردو دیگر جایی است که من مقداری پیاز می کارم اما همچنین مقدار زیادی سبزی زراعی در زیر درخت می توانم بکارم … ما در لیست هیچ اشاره ای به این موضوع به شکل مستقیم نداشته ایم اما با توجه به نظرات در زیر گردو بسیار خوب عمل می کنند. در صورتی که سوالات بیشتری در رابطه با سوال : “ زیر و انتهای درخت گردو چه بکاریم “ و انواع نهال دارید می توانید با مشاوران سایت ما مشاوره در جهت نهال ، در ارتباط باشید و در صورت داشتن هر گونه سوال در زیر همین مقاله آن را با ما مطرح کنید تا کمترین زمان به سوال شما پاسخ دهیم .

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران

  • avatar رضایی
    ۱۴۰۰-۱۲-۱۵

    با سلام
    میخواستم بدانم در زمینی که تازه نهال گردو کاشته شده می توان کلم سفید کاشت. برای نهال گردو عوارضی ندارد.

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۰-۱۲-۱۶

      سلام و عرض ادب. اگر برای ریشه های نهال گردو مزاحمتی ایجاد نکند مشکلی پیش نمی آید. با احترام

  • avatar Z.hp
    ۱۴۰۱-۰۱-۰۵

    آیا میشود زیر درختان گردو گل‌گاوزبان کاشت؟؟

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۱-۰۱-۰۵

      سلام و عرض ادب. بله امکانش است. با احترام.

  • avatar مجتبی
    ۱۴۰۱-۱۰-۲۲

    با سلام وخسته نباشید تویک زمین ۳۰۰ متری چهپیشنهادی بزای کاشتن درخت دارید در یک روستا رباط کریم است من میخام متنوع بکارم چهارتا گردو و هلو وسیب ومو و بیید ممنون به نر شما میشه

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۱-۱۰-۲۶

      سلام و عرض ادب. میتوانید در بین فواصل نهال های گردو که از ۶ الی ۱۰ سالگی به بلوغ می رسند، در این مدت از نهال های هلو یا شلیل در بین درختان بهره مند شوید. با احترام

  • avatar مریم اسدی
    ۱۴۰۲-۰۱-۰۶

    سلام در کنا گردو گل رز ومورد ویک دخت کوچک ازگیل دارم ایا کاشتم اشتباه بوده

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۲-۰۱-۰۸

      سلام عرض ادب. خیر اشتباه نیست فقط درخت ازگیل احتمال دارد بعد از ۴ الی ۵ سال از رشد درخت گردوی شما جلوگیری کند. با احترام

  • avatar hasan
    ۱۴۰۲-۰۱-۰۹

    سلام و عرض خسته نباشید
    میشه زیر درخت گردو سبزی خوردنی(ریحان،شاهی،تره و..) کاشت رشد میکنه اگ بکاریم ؟

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۲-۰۸-۲۷

      سلام و عرض ادب
      بله امکان پذیر است.

  • avatar حسین
    ۱۴۰۲-۰۱-۱۴

    با سلام
    آیا کاشت درخت انگور(مو) زیر درختان گردو ممکن است؟

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۲-۰۸-۲۹

      درود بر شما
      نهال های هلو، شلیل، آلو و گلابی مناسب است.

  • avatar مرتضی
    ۱۴۰۲-۰۴-۲۱

    درود . آیا می شود زیر درخت گردو شمشاد کاشت؟ با احترام

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۲-۰۸-۲۷

      با سلام
      بهتراست نهال های سیب، گلابی، چنار، بلوط و .. کاشت شود. همچنین کاشت گل رز، بنفشه، زنبق، داوودی و… بسیار مناسب است.

  • avatar علی علیکاهی
    ۱۴۰۲-۰۵-۲۷

    آیا می توان در اطراف زمین پسته گردو چندلر در منطقه ورامین کاشت با فاصله ۶ متر

    • avatar admin-goldnahal
      ۱۴۰۲-۰۸-۲۷

      سلام
      از آنجایی که شرایط آبیاری هرکدام متفاوت است و ریشه های طویلی دارند بهتر است با مهندسین کشاورزی مشورت کنید.