خواص گردو در بارداری برای جنین و مادر چه خواص و عوارضی دارد؟

خواص گردو در بارداری برای جنین و مادر چه خواص و عوارضی دارد؟

۱۴۰۲-۰۸-۰۲

از خواص گردو در بارداری چه می دانید:

گروه یک غذایی فوق العاده در دوران بارداری به حساب می آید. هسته درونی گردو شبیه مغز است که از دو بخش تشکیل شده و توسط  یک واسط از هم جدا شده است. جالب ترین نکته در مورد گردو این است که نه تنها شبیه مغز است بلکه برای عملکرد مناسب مغز نیز مفید است. جدا از این موارد گردو از فواید دیگری نیز برخوردار است که در این مقاله به خواص گردو در بارداری برای جنین می پردازیم.

فواید خوردن گردو در دوران بارداری:

  • گردو غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین است که برای رشد چشم ها و مغز جنین مناسب است .
  • گرد و شامل استرول های گیاهی است که در کنترل سطح کلسترول خون کمک می کند و باعث افزایش کلسترول خوب در سطح بدن میشود .
  • خوردن گردو در مقادیر متوسط می‌تواند در حفظ پروتئین مطلوب در دوران بارداری کمک کند .
  • گردو سرشار از پروتئین و فیبر است که مصرف آن برای مادران باردار حیاتی است .
  • آنتی اکسیدان های موجود در گردو به تقویت ایمنی مادران باردار کمک میکند .
  • مقدار مس موجود در گردو به رشد و توسعه مناسب جنین کمک میکند.مغز نهال گردو همچنین به دلیل پلی فنول ها و مس موجود در آن می‌تواند از آسیب رادیکال‌های آزاد و سرطان جلوگیری کند .
  • محتوای اسید آلفا لینولنیک موجود در گردو برای مبارزه با افسردگی پس از زایمان ، روان‌پریشی و حتی زوال عقل مناسب است . افسردگی پس از زایمان از دو تا سه روز قبل از زایمان تشخیص داده می شود و می تواند تا چند هفته به طول بیانجامد . بسیاری از پزشکان مصرف منظم گردو را در دوران پس از زایمان توصیه می کنند چرا که معتقدند مواد مغذی موجود در گردو می تواند افسردگی را درمان کند .
  • گردو به عنوان یک ماده غذایی مقوی سطح ملاتونین را  تنظیم می کند. ملاتونین موجب خواب می شود و این امر در سه ماهه سوم بارداری مهم است است و باعث می‌شود خواب راحت داشته باشید .

گردو در بارداری

از دیگر خواص گردو در بارداری می توان به:

  1. گردو دارای پروتئین و فیبر بالا است و باعث می‌شود در طول روز احساس سیری کنید. بنابراین از پرخوری و افزایش وزن در دوران بارداری جلوگیری میکند .
  2. گردو یک غذا یا میان وعده سالم برای زنان باردار به شمار می رود. اگر شما اهل خوردن‌گوشت نیستید ایا از آن دسته آدم هایی هستید که علاقه‌ای به خوردن محصولات حیوانی ندارند مصرف گردو در دوران بارداری ممکن است یکی از بهترین گزینه های غذایی برای شما باشد . گردو انواعی از مواد غذایی متنوع را از جمله کربوهیدرات ، چربی ها پروتئین ،ویتامین  و مواد معدنی را به بدن شما می رساند. این مغزم قوی می تواند به به عنوان یک منبع غنی از موادمغذی عمل کند که به طور کلی می توان آن موادی را که در اثر نخوردن محصولات حیوانی دریافت نمی کنید جبران کند .
  3. ویتامین e موجود در گردو از سلول ها محافظت و به حفظ ساختار غشای سلول ها کمک می کند . همچنین نقش مهمی در رشد ریه های جنین دارد و ممکن است خطر ابتلا به آسم و سایر بیماری‌های تنفسی را کاهش دهد .
  4. از خواص گردو در بارداری می توان به رفع التهاب دررگ های خونی کمک می کند . خوردن گردو به طور مرتب می‌تواند به بدن شما کمک کند التهاب رگ‌های خونی را تسکین دهد . از شدت یافتن آن جلوگیری کند و سبب شود رگهای خونی آسیب نبیند و تضعیف نشوند . این تاثیر بسیار مهم است زیرا رگهای خونی جایی هستند که خون در آنها جریان دارد در نتیجه آسیب یا پاره شدن آنها می‌تواند سبب شب که مقداری خون از دست بدهید همانطور که می دانید خون در دوران بارداری  نقش حیاتی دارد . شما در هنگام حاملگی نباید خون از دست بدهید زیرا حمل بیشتر مواد مغذی که شما و نوزادتان آن نیاز دارید برعهده خون است .

نکته مهم : در دوران بارداری مصرف بیش از ۳۰ گرم  گردو در روز  توصیه نمی شود . مصرف بیش از حد گردو در دوران بارداری مشکلاتی را به وجود می آورد عوارض ناخوشایندی را برای مادر و جنین ایجاد می نماید .

عوارض مصرف گردو در دوران بارداری به تعداد دفعات خوردن شما بستگی دارد که بهتر است با پزشک مربوطه مشورت نمایید. هنگام خرید گردو آنهایی را انتخاب کنید که مستطیل شکل هستند و پوسته نازکی دارند .

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران