آیا گردو قند دارد؟(برسی تخصصی تاثیر گردو و دیابت)

آیا گردو قند دارد؟(برسی تخصصی تاثیر گردو و دیابت)

۱۴۰۲-۰۸-۱۲

تاثیر گردو بر دیابت چیست؟

از آن جایی که تاثیر گردو بر دیابت؛ جزو مباحث پر طرفداری بوده به همین دلیل در دوره های مختلف نحوه ی عملکرد گردو در دیابت مورد بررسی قرار گرفته است؛ زیرا بسیاری از افراد دیابتی از مصرف قرص های شیمیایی و تزریق انسولین شکایت دارند و در نیمه ی راه خسته می شوند.

از طرف دیگر تمام گیاهان، خواص شگفت انگیزی برای انسان ها دارند در نتیجه دانشمندان سعی دارند که از استفاده ی آن ها در راه کاهش بیماری ها به جوامع بشری کمکی کرده باشند، به عنوان مثال گردو در دسته بندی گیاهان دارویی طب سنتی، قرار دارد که از آن برای رفع دیابت نوع ۱ و نوع ۲ استفاده کرده اند. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل تاثیر گردو بر دیابت، را برای شما شرح دهیم.

نحوه ی عملکرد گردو بر دیابت نوع ۱:

تاثیر گردو بر دیابت؛ طی یک دوره ی ۶ هفته ای بررسی شد و در این آزمایش میزان هموگلبین و انسولین در حالت ناشتا، زیر ذره بین قرار گرفت و نکته ای که در تاثیر گردو بر دیابت، وجود دارد این است که جزییات عملکرد آن همچنان شناخته نشده است و به صورت دقیق مکانیسم آن را نتوانستند ثابت کنند، اما تاثیر گذار بوده است!

خواص گردو برای دیابت:

عصاره ی برگ گردو به نام “ Juglans regia L “ به دلیل وجود فلاونوئیدها در درمان دیابت نوع ۱ به بیماران می تواند کمک کننده باشد و این به خواص گردو برای دیابت؛ بر می گردد. این ماده که در برگ گردوها وجود دارد، اگرچه با چشم معمولی قابل بررسی نیست اما در آزمایشگاه های مجهز، پی به وجود آن برده شد.

از آن زمان تا به امروز چراغ سبزی برای درمان بیماری دیابت روشن شده است و تنها نیاز به کامل شدن تحقیقات هرچه بیشتر دارد. با این وجود است که یک نهال گردو دوست داشتنی، با تمام آنچه که در چنته دارد، به کمک انسان ها می شتابد.

گردوها بر اندام های داخلی نیز تاثیر گذارند:

در آزمایشی که انجام شد از اندام های داخلی افراد دیابتی نیز عکسبرداری صورت گرفت، قبل و بعد این نتایج نشان داد که عصاره ی گردو در ترمیم پانکراس آسیب دیده افراد دیابتی، تاثیر مستقیمی گذاشته و به ترمیم این جزایر پرداخته است. به دلیل این که گردو میزان تکثیر سلولی را بیشتر از قبل می تواند افزایش دهد، پس اجزای آسیب دیده شروع به ترمیم می کنند و وظایف خود را بهتر انجام می دهند.

بیماری دیابت چه زمانی رخ می دهد؟

دیابت زمانی خود را نشان می دهد که سلول های خونی دیگر نمی توانند جذب بدن شوند و در عملکرد ترشح انسولین، اختلالی ایجاد می شود زمانی که بدن شما دیگر نتواند ترشح انسولین را به درستی کنترل کند، بیماری دیابت در شما شکل می گیرد و مجبور خواهید بود با تزریق انسولین و یا استفاده از قرص های شیمیایی اقدام به کنترل آن کنید.

جهت دیدن بیش از ۳۰ رقم نهال گردو می توانید در اینجا کلیک نمایید.

چرا از خواص گردو برای دیابت بهتر است استفاده کنیم؟

داروهای شیمیایی به دلیل این که عوارض زیادی را در متابولیسم بدن به وجود می آورند، در نتیجه اثر کم تری را در درمان دیابت ایجاد می کنند. همین موضوع باعث شده به داروهای گیاهی، توجه بیشتری داشته باشیم زیرا عوارضی ندارند و نحوه ی عملکرد آن ها بسیار سریع تر از داروهای شیمیاییِ خطرناک می باشد.

  • تاثیر گردو در درمان انواع بیماری:

گردوها تا به امروز توانستند در درمان بیماری های مختلف انسان، خوش بدرخشند. به عنوان مثال در درمان تب، دیابت، بیماری های پوستی، مالاریا، دردهای روماتیسمی و … موثر بوده اند.

عملکرد برگ گردو بر درمان دیابت:

برگ گردو از آن جایی که دارای آنتی اکسیدان های پلی فنلی است، باعث شده که در درمان دیابت مفید واقع شود. برای همین از آن ها عصاره ای تهیه کردند و در اختیار بیماران دیابتی قرار دادند که پس از گذشت یک دوره ی مشخص به تاثیر فوق العاده ی آن پی بردند.

گردو و دیابت

تاثیر گردو بر دیابت نوع ۲:

طی آزمایش های انجام شده تاثیر گردو بر دیابت، را بر روی افراد دچار افزایش وزن بررسی کردند، در این آزمایش علاوه بر استفاده ی مداوم از گردوها به انجام ورزش های هوازی روزانه، نیز پرداختند. هدف اصلی برای این آزمایش، این بود که خواص گردو برای دیابت نوع ۲ را از لحاظ علمی بررسی کنند.

عملکرد گردو بر روی افراد چاق دیابتی:

پس از انجام یک دوره ی ۸ هفته ای مقدار انسولین، گلوکز، مقاومت به انسولین را به صورت دوره ای اندازه گیری کردند و نتایجی که از این آزمایش به دست آمد نشان دهنده ی کاهش قند و بهتر شدن عملکرد سیستم ایمنی بدن شد . دانشمندان متوجه شدند، گردو در درمان افزایش وزن نیز می تواند موثر باشد.

آیا گردو دیابت نوع ۲ را درمان می کند؟

باتوجه به نتایج اعلام شده تاثیر گردو بر دیابت؛ به صورت کلی مشخص است، اما دیابت نوع اول را راحت تر کنترل می کند و در دیابت نوع دوم، تفاوت زیادی حاصل نشده است. به همین علت محققان عنوان کردند دوز بیشتری از عصاره ها را باید برای این نوع دیابت استفاده کنند.

زنان باردار بیشتر مراقب دیابت باشند:

اگر در دوران بارداری هستید باید به کنترل دیابت بیش از پیش توجه داشته باشید. زیرا در یکی از مهم ترین دوران زندگی تان قرار دارید . در این دوره باید سعی کنید از آجیل ها به خصوص مغز گردو، در طول روز استفاده کنید با این کار تا ۳۹% ابتلا به دیابت را می توانید بگیرید.

البته اگر در این دوران به دیابت مبتلا شدید نگران نباشید، بسیاری از مادران باردار پس از این دوره به وضعیت اولیه ی خود بر می گردند اما لازم است به برنامه غذایی همچنان توجه داشته باشید.

جمع بندی مقاله گردو و دیابت:

کشتن دیابت با گردو امکان پذیر است و سعی کنید روزانه از مصرف آجیل ها غافل نشوید و حتما آن ها را در میان وعده ها به خصوص برای کودکان و افراد سالمند و همچنین مادران باردار قرار دهید، زیرا بدن آن ها بیشتر از هر شخص دیگری به این ویتامین و فیبرها نیاز دارد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و در درمان بیماری دیابت با گردوها به کمک شما آمده باشیم و تمام حرفمان این بود که خواص گردو بر دیابت؛ موثر است و برای اثبات حرفمان آزمایش های علمی انجام شده را در این باره برای شما نقل کردیم.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران