سیب لاغر کننده است؟ (برسی خواص سیب سبز برای لاغری)

سیب لاغر کننده است؟ (برسی خواص سیب سبز برای لاغری)

۱۴۰۲-۰۸-۰۲

چرا سیب موجب لاغری و کاهش وزن می شود ؟

سیب دارای تراکم کم انرژی

خوراکی هایی که حاوی فیبر و آب فراوان هستند دارای تراکم کم انرژی می باشند .  این به این معنی است که سیب کالری کمی دارد . در یک مطالعه محققان در مورد مصرف مواد غذایی با چگالی و انرژی کم و چگالی بالا در میان زنان میانسال بررسی کردند .  یکی از گروه ها کوکی و دیگری سیب مصرف کرده بودند . هر دو به یک میزان کالری و فیبر داشتند . اما سیب دارای تراکم انرژی پایین تری است .  در پایان ده هفته دریافتند که گروهی که از کوکی جو استفاده کرده بودند وزنی را از دست نداده بودند در حالی که گروهی که سیب مصرف کرده بودند وزن کم کرده و کالری کمتری  مصرف کرده بودند .

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ی نهال سیب ، روی عبارت خرید نهال سیب  کلیک کنید.

سیب سرشار از فیبر

سیب و سرشار از فیبر هستند و هضم را تسریع می بخشند و  کمک می‌کنند تا برای مدت زیادی احساس سیری و پر بودن کنید .  در مطالعه‌ای که انجام شد نشان داد افرادی که فیبر بیشتری مصرف می‌کنند وزن بیشتری را از دست می‌دهند و دور کمر کمتری دارند . یک عدد سیب متوسط حاوی حدود ۴ گرم فیبر است است که ۱۶ درصد از میزان فیبر توصیه شده برای زنان و ۱۱ درصد برای مردان در طول روز است . فقط به خاطر داشته باشید که پوست سیب را هم بخورید زیرا فیبر زیادی دارد . با افزودن غذاهای سالم و حاوی فیبر به رژیم غذایی روزانه خود می توانید از خوردن هله هوله دور شوید و کالری مصرفی و وزن خود را کاهش دهید.

در واقع خاصیت لاغر کنندگی سیب مدیون وجود فیبری به نام پکتین است . این فیبر حلال باعث ایجاد سیری می شود ‌ علاوه بر  فیبر پکتین در زمان گوارش غذا جذب چربی‌ها و قندها را کاهش می‌دهد و باعث دفع بهتری میشود .برای همین تجمع چربی ها را کاهش می دهد.

سیب دارای مواد مغذی خوب

سیب همچنین حاوی مواد مغذی و ترکیباتی است که به رشد باکتری های سالم در روده کمک میکند . اگرچه باکتریها ممکن است احساس ناخوشایندی را ایجاد کنند اما در واقع برای بدن بسیار مهم هستند .

سیب

آنها به تعادل باکتری های بدی که در هلهوله زندگی می کنند کمک می کنند ‌ با حمایت از باکتریهای خوب می توانید به کاهش التهاب مزمن که خطر ابتلا به اضافه وزن را افزایش می دهد کمک کنید .

تمام سیب های که میان وعده بزرگ هستند اما سیب تارت گرانی اسمیت بهترین نوع برای کاهش وزن است . آنها نسبت به سایر سیب ها دارای فیبر بیشتری هستند . اما از سیب های پخته شده مزایای مشابهی را توقع نداشته باشید چرا که گرما می‌تواند برخی از مواد مغذی سیب را از بین ببرد.

رژیم لاغری و کاهش وزن سیب برای از دست دادن وزن وزن در ۵ روز

بهترین چیز در مورد رژیم سیب این است که از مزایای زیادی مانند پاکسازی کبد و کلیه ها ، کاهش کلسترول و افزایش سلامت کلی بدن برخوردار است . از آنجایی که رژیم غذایی سیب همیشه برای همه افراد خوب نیست بهتر است قبل از از  شروع رژیم غذایی خود  با پزشک مشورت کنید .

 مراحل رژیم معجزه لاغری

  • روز اول :

شما باید برای صبحانه و ناهار و شام فقط سیب داشته باشید . جنین روز باید یک و نیم کیلوگرم سیب مصرف کنید .  این در واقع کار سختی است اما در روز دوم آسان تر خواهد شد .

  • روز دوم

مانند روز اول برای صبحانه نه فقط باید یک عدد سیب متوسط مصرف کنید .  برای ناهار ترکیب ایده آل یک عدد سیب ،  ۲ عدد هویج ، یک چهارم پیاز و یک سالاد سبز بسیار مناسب است . پیاز ممکن است تنفس شما را بد بو کند . برای رفع آن می توانید مقداری نعنا بجوید . برای شام مجدداً سیب  مصرف کنید .

  • روز سوم

صبحانه غذایی خوبی برای خوردن دارید .  یک عدد سیب ، یک تکه کوچک بوقلمون یا مرغ  و یک تکه نان . برای ناهار می توانید در کنار سیب ۲ عدد هویج با یک چهارم پیاز و سالاد سبز را نیز مصرف کنید . و برای شام مجدداً به مقادیر متوسط سیب مصرف کنید .

همچنین در اینجا بیشتر بخوانید : بیتوته

سیب

  • روز چهارم

صبحانه سیب با یک تکه گوشت کم چرب یک تکه نان سبوس دار مصرف کنید . ‏ برای ناهار سیب و ۲۰۰ گرم مرغ بدون پوست یا گوشت گاو  و سبزیجات خام را میل کنید .  دوباره قبل از خواب مقداری سیب مصرف کنید .

  • روز پنجم

شما میتوانید یک عدد سیب را به همراه یک تکه نان سبوس دار و یک عدد تخم مرغ پخته برای صبحانه میل کنید و برای ناهار مانند روز چهارم عمل کنید و برای شام باید آخرین سیب خود را بخورید و این رژیم غذایی را به پایان برسانید .

نکته : در طول این رژیم باید حداقل ۲ لیتر آب در طول روز بنوشید.

جهت خرید نهال با ما در تماس باشید

خرید نهال اصل اون هم با ضمانت بازگشت واقعی کالا برای خریداران یک دغدغه محسوب میشه. گلد نهال با مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ارائه فاکتور رسمی، انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. همین حالا با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران